מיזם אלף החנוכיות

תלמידי בית הספר לקחו חלק בפרוייקט חובק עולם בו יודלקו השנה 1000 חנוכיות ברחבי העולם לזכרם של 7144 בני קהילת יהדות מקדוניה שהושמדו בשואה. 

תלמידי בית הספר לקחו חלק בפרוייקט חובק עולם בו יודלקו השנה 1000 חנוכיות ברחבי העולם לזכרם של 7144 בני קהילת יהדות מקדוניה שהושמדו בשואה. 

בשנים עברו התקיימו ״מצעדי חיים״ למקדוניה של קהילות שונות ובהם תלמידי בתי ספר ובוגרים עם צרכים מיוחדים. 

בשנה הנוכחית עקב מגבלות הקורונה החליט שגריר ישראל במקדוניה דן אוריין לפתוח במבצע הדלקת 1000 החנוכיות. 

בטקס שנערך בבית הספר השתתפו השגריר דן אוריין, המזכיר האקדמי של אוניברסיטת בר אילן ד״ר רחל לוי דרומר שהינה ילידת מקדוניה ופועלת ללא לאות למען הנצחת יהודי מקדוניה, עו״ד קלרה והרב ישראל שמורק שפועלים להגברת הקשרים ושיתופי פעולה בין פתח תקווה למקדוניה, המשנה לראש העיר פתח תקווה רפי דהן ופרופ׳ בתיה חפציבה ליפשיץ ראש ההתמחות לתואר שני במוגבלות שכלית ופרוייקט עוצמות בבית הספר לחינוך, אוניברסיטת בר אילן. 

תלמידי חטיבת שלום המחיזו את סיפורה של קהילת יהדות מקדוניה, בנו חנוכיות לכבוד ההדלקה המשותפת, הופיעו בריקוד עם מקדוני מסורתי המלווה בנגינת תלמידי קבוצת ה״מיומנה״ קבוצת התיפוף של ביה״ס והכינו מאכלים מקדוניים עממים.

מנהלת בית הספר אליה סולימן ברכה את המכובדים, הצוות והתלמידים: ״נרות החנוכה מלמדים אותנו לעולם לא לדרוך במקום, לא להסתפק בקיים, אלא תמיד להוסיף אור, ועל כל תוספת בצד השלילי, להרבות בצד החיובי עד שהאור יסלק כליל את החושך״. 

סגן ראש העיר פתח תקווה רפי דהן אמר כי בתפקידיו השונים היה במסעות בפולין אבל לא ראה טקס כה מרגש כמו זה של תלמידי חטיבת שלום. 

 

ידיעות נוספות

משלוחי מנות

31 בינואר 2021

בית הספר ממ"ד "שלום" הינו בית ספר לחינוך מיוחד אשר מכשיר את תלמידיו הבוגרים לקראת שילוב בעולם העבודה. כחלק מהכשרת התלמידים הם מתנסים בעמדת עבודה של מיון ואריזה.
אז אם אתם רוצים לפנק את היקרים לכם לקראת פורים, אנחנו נארוז עבורכם משלוחי מנות בעיצובים שונים.
נודה לכם מאד אם תסייעו לנו ברכישת המשלוחים .
כל ההכנסות קודש לרווחת תלמידי בית הספר.
תודה מקרב לב !